Friday, November 4, 2011

iPhoneography

Setelah sekian lame x update blog.. tetibe lak rase nk update blog yang lame tebengkalai nih.. Untuk update kali ini, aku nk story tentang Apps² iPhone yang aku gune tok edit gambar² dalam iPhone.. Banyak apps² yang menarik tok iPhoneography ni.. tp aku suke edit gmbr tu bia nampak unik & mcm Lomography skit.. So gambar² yang aku edit tu akan nampak lain dari yang lain n orang x expect gambar tu edit pakai iPhone.. Itu lah kelebihan apps² kt iPhonen ni..

Antara Apps² aku biasa gune ialah:
- Tilt Shift Gen
- Camera +
- Autostitch
- Fusiocam
- Andigraf

n ade lain² lagi..

Tapi aku suke bnde ni nmpak menarik, so aku telah combine kan effect yg ade kt apps² yang aku ade tok dapat kan hasil yang marvelous.. hehe..

Contoh:


Autostitch

+


Camera +

=




Final Image



Autostitch

+


Tiltshift Gen

=


Final Image



Ni juga antara hasil² dari gabungan apps² dr iPhone.. Yes semue 100% dari iPhone..












So ni lah sedikit kelainan n kelebihan yang iPhone bole buat berbanding ngan Smart² phone lain. So kepada sesape yg ade iPhone tu selamat mencube.. Adios.. Salam

No comments:

Post a Comment